Știri locale pentru Alba Iulia
ALBA IULIA ONLINE
Informații despre Alba Iulia și jud. Alba
TOTALnet Media Group
Google:
Parteneri:

Publicitate:



Proiect de lege privind transparenta in activitatea bancara : Intern
Lu 07 iul 2008 10:05:46 +0300


Proiect de lege privind transparenta in activitatea bancara : Intern
Intern : Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) va elabora un Proiect de lege menit să reglementeze relația ...

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) va elabora un Proiect de lege menit să reglementeze relația dintre instituțiile financiar-bancare și consumatori.
Măsuri de protecție
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cât și reprezentanții băncilor din România vor continua analiza și vor stabili procedura prin care deciziile finale trebuie aplicate pentru a reglementa un comportament al instituțiilor bancare caracterizat prin transparență. Un prim pas ar putea să îl constituie implementarea și în țara noastră a unui Cod de Bune Practici în domeniul bancar, decizie voluntară care apartine băncilor, dar care reprezintă o condiție pe piața financiară mondială. Pe de altă parte, ANPC consideră ca fiind necesară educarea consumatorului de servicii bancare, acest lucru fiind posibil prin campanii de informare publică susținute la nivel național. Proiectul de lege al ANPC va cuprinde măsuri de protecție a consumatorilor de servicii financiare precum: stabilirea unor comisioane nemodificabile ca valoare, fixă sau procent, pe toată durata derulării unui contract de credit; modificarea acestor comisioane să se poată efectua doar în sensul diminuării sau eliminării lor; necesitatea stabilirii unei formule clare și transparente de calcul a dobânzii variabile; firmarea dobânzii practicate de fiecare bancă, pentru fiecare produs de credit, se va face din dobânda de bază a acelei bănci, pentru acel produs, plus o marjă de profit și risc, aceasta din urmă fiind nemodificabilă.



Notificarea clientului
Potrivit Proiectului, pentru modificarea dobânzii de bază, banca are obligația de a notifica clientul prin intermediul extrasului de cont sau printr-o anexă la extras. Extrasul poate fi transmis clientului prin poștă sau poate fi păstrat în bancă, la dispoziția acestuia, conform opțiunii împrumutatului la data semnării contractului. Clientul are opțiunea să accepte plata comisionului și să deruleze în continuare creditul, în noile condiții de cost, fie să ramburseze integral creditul sau să transfere creditul la altă bancă. Potrivit datelor ANPC, în acest an au fost înregistrate mai mult de 690 de reclamații privind serviciile financiar-bancare pentru abateri precum: introducerea unor comisioane pe parcursul derulării contractului, nemenționate la momentul încheierii acestuia (comision de administrare cont, comision de depunere etc.); perceperea unor tarife disproporționate (perceperea tarifului pentru eliberarea unei adrese/adeverințe necesare consumatorului în cazul în care acesta efectua o rambursare anticipată, prin refinanțare externă); modificarea unilaterală a dobânzilor și comisioanelor fără notificare; rambursări anticipate neoperate în cont, lichidări de conturi neoperate etc.; înregistrarea consumatorilor la Biroul de Credit pentru datorii pe care aceștia, de fapt, nu le aveau și fără a fi notificați; existența unor clauze abuzive în contracte etc.


Sursa : Crisana


Sponzorul acestui articol : TOTALnet Media Group


Proiect de lege privind transparenta in activitatea bancara : Intern




Curs valutar:




Alte stiri:



Best-top Romania - Lista de top globala Web-Top.ro ::   Firme in Romania, Expozitie Virtuala, Oferte de Afaceri, Lista firmelor romanesti